04 maart 2012

Simpel zelf een website bouwen en op internet zetten.


Doe-het-zelf website
Je wilt zelf een website bouwen en je hebt geen technische kennis. Je denkt dat je het ècht niet kunt, want je heb naast twee linkerhanden ook nog twee linker hersenhelften ;-)
Toch gaat het lukken. Maar hoe doe je dat?
Om dat succesvol te doen is er eigenlijk maar één voorwaarde: enige kennis van Engels.

Weebly
Weebly is klik-schuif-plak website bouwen. Probeer het maar eens, je komt al snel een heel eind. Eigenlijk verrassend simpel en gewoon leuk om te doen. En het ziet er nog prima uit ook.
Er zijn veel mogelijkheden zonder dat het complex wordt. Deels in het Nederlands.
En zelfs mij lukt het, dus dat zegt natuurlijk wel wat ;-)
Vroeger gebruikte ik Wysiwygwebbuilder. Maar daar heb ik nu vaarwel tegen gezegd.
Kosten: gratis. Maar dan zit er wel een kleine Weebly-advertentie in. Voor$3-4 per maand ben je die kwijt.

Link: Weebly






Hosting
Weebly kan ook je eigen domeinnaam (dat is de naam waaronder je website bereikbaar is) en hosting voor je regelen (hosting is het op internet bereikbaar maken van je website).
Niet doen. Want dat kan Webreus.nl namelijk een stuk beter en goedkoper. Bij deze Eindhovense club kost een domeinnaam €0,60 per maand (€7 per jaar) en hosting €0,85 per maand (=€10 per jaar).
Daarmee heb je dan ook "tig" eigen e-mailadressen onder die naam.
Ik maak er sinds vijf jaar gebruik van. Werkt perfect. Nee, geen aandelen in ;-)

Link: Webreus








Logo's en dat soort dingen
Natuurlijk wil je ook graag een logo op je website of misschien wel een heel eigen stijl. Weebly heeft daarvoor een aantal standaard mogelijkheden.
Je zou kunnen overwegen zelf een logo te maken. Niet doen, het blijf er prutserig uitzien.
Beter laat je een logo maken. En dat kan goedkoop bij een freelancer in India, Roemenie, enz.
Oftewel: uitbesteden dus. Dat kan via vWorker. Er zijn wereldwijd 330.000 freelancers bij aangesloten en de hele afhandeling (ook de financiele) is perfect geregeld.
Logo's zijn er te koop vanaf $25.
Ik heb er inmiddels sinds 2006 ervaring mee en heb er 88 projecten en projectjes mee gedaan.
Ik heb prachtige logo's voor $25 gekregen en waardeloze voor $200. Je moet er dus wel mee leren werken.
Er alternatieven voor vWorker, zoals Elance. Maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Link: vWorker (Amerikaanse website)
Link: vWorker (Nederlands filiaal, wel aandelen in helaas nog niet rijk mee geworden ;-)







-----------------------------------------------------------------
Weebly video. Geeft een eerste indruk. In het Engels.



1 opmerking:

  1. Arthur,
    ik ga het proberen. Een logo heb ik al, maar wellicht moet ik dat eens upgraden. Ik hou je op de hoogte.
    Groet,
    Remmelt

    PS hoe kom ik aan aandelen vworker? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen