Gezocht voor een relatie:
-----------------------------------------------------------------------------
Nijmeegse student(e) als voor assistent Internet Marketing 2.0 voor een Internetstartup.
Je studeert aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) of Radboud Universiteit Nijmegen (RU), in een relevante studierichting met een behoorlijke component marketing, reclame en/of communicatie.
EN/OF
Je kunt laten zien dat je flink wat volgers/vrienden hebt op Social Media. Je verdient geld met je blog of Social Media.
EN/OF
Je kunt laten zien dat je flink wat volgers/vrienden hebt op Social Media. Je verdient geld met je blog of Social Media.
Je hebt je propedeuse afgerond. Je woont in Nijmegen, of vlak er bij.
Taak: het je eigen maken van de uit vijftig stappen bestaande “Noob online marketing methode”, deze “rightsizen” en -vooral- implementeren.
De hoofdlijnen van de methode staan aan het einde van dit bericht.
Doel: meehelpen om van de Internetstartup een groot succes maken.
De werkzaamheden zijn een ongebaand pad. De belangrijkste karaktereigenschappen die je nodig hebt: zelfstandig, veel eigen initiatief, creatief, zeer resultaatgericht en communicatief.
Tegenslagen zie je als “mmm, ik moet het anders proberen”. Je vindt het niet erg om te zeggen “ik snap het niet”, maar neemt zelf het voortouw om het wèl te gaan snappen.
We zoeken een “practicus”, geen theoreticus. Iemand die lol heeft in haar of zijn werk, niet iemand om “de uurtjes te maken”.
Je werkt veelal alleen, maar stemt wel heel regelmatig af. Je maakt zelf veel gebruik van social media, en bent daar helemaal “los” op. Je weet wat Google Adwords, AdSense en Analytics zijn, en bent bereid om dat verder uit te pluizen. Na een tijdje kun je ons haarfijn uitleggen wat SEO is.
Goed Engels kunnen schrijven is een must.
We begrijpen dat je bij het implementeren van de Noob-guide niet alles zelf kunt doen: hulp is beschikbaar, onder andere in de vorm van een inmiddels zeer ervaren student die als lead-softwareontwikkelaar meewerkt.
Het uurtarief is €15 per uur, alles inbegrepen.
Het gaat om een bijbaan voor drie maanden met een nulurencontract.
Als het werk goed lukt en als er een goede “klik” is, dan is contractverlenging een optie.
Het werk kan buiten college-/lesuren worden uitgevoerd, ook in het weekeinde. Uiteindelijk gaat het ons om het resultaat.
Interesse? Dan weet je ons vast rechtstreeks te vinden, en zien we graag je LinkedIn-profiel of een link naar andere social media.
En natuurlijk weet je ons met feiten te overtuigen dat jij de perfecte kandidaat bent... :)
En natuurlijk weet je ons met feiten te overtuigen dat jij de perfecte kandidaat bent... :)
De “Noob Guide to online marketing”
1 - Claim your brand
2 - Set up your Twitter account
3 - Have something to say - define your style
4 - Choose an online email provider
5 - Create a branded email template
6 - Set up a Feedburner account to capture & track RSS readers
7 - Gather emails for a product launch
8 - Set up Google Webmaster Tools
9 - Research and define your core organic search keywords
10 - Set up a Google Analytics account
11 - Establish conversion goals and funnels
12 - Annotate important events in Google Analytics
13 - Start a corporate blog & give your knowledge away for free
14 - Submit your content to social hubs
15 - Bookmark your content on delicious
16 - Build a following on Twitter
17 - Set up a drip campaign for acquisition, education & retention
18 - Architect your blog for search - choose targeted categories
19 - Use SEOmoz campaigns to track your search progress
20 - Add custom reports to your Google Analytics dashboard
21 - Set up an editorial calendar
22 - Enable social sharing mechanisms
23 - Time your tweets
24 - Segment and create lists
25 - Answer questions on LinkedIn & Quora
26 - A single purpose and CTA for every page
27 - Write an eBook
28 - Create a Google AdWords account
29 - Send traffic to landing pages - not your homepage!
30 - Create a conversion oriented Facebook fan page
31 - Connect your blog to Facebook
32 - Seed some Facebook fans
33 - Give something away in exchange for customer data
2 - Set up your Twitter account
3 - Have something to say - define your style
4 - Choose an online email provider
5 - Create a branded email template
6 - Set up a Feedburner account to capture & track RSS readers
7 - Gather emails for a product launch
8 - Set up Google Webmaster Tools
9 - Research and define your core organic search keywords
10 - Set up a Google Analytics account
11 - Establish conversion goals and funnels
12 - Annotate important events in Google Analytics
13 - Start a corporate blog & give your knowledge away for free
14 - Submit your content to social hubs
15 - Bookmark your content on delicious
16 - Build a following on Twitter
17 - Set up a drip campaign for acquisition, education & retention
18 - Architect your blog for search - choose targeted categories
19 - Use SEOmoz campaigns to track your search progress
20 - Add custom reports to your Google Analytics dashboard
21 - Set up an editorial calendar
22 - Enable social sharing mechanisms
23 - Time your tweets
24 - Segment and create lists
25 - Answer questions on LinkedIn & Quora
26 - A single purpose and CTA for every page
27 - Write an eBook
28 - Create a Google AdWords account
29 - Send traffic to landing pages - not your homepage!
30 - Create a conversion oriented Facebook fan page
31 - Connect your blog to Facebook
32 - Seed some Facebook fans
33 - Give something away in exchange for customer data
34 - Rate your pages with the conversion scorecard
35 - Discover under-performing areas of your site
35 - Discover under-performing areas of your site
36 - Write guest posts for other blogs
37 - One landing page per ad group
38 - Improve message match for a high quality score
39 - Start networking on LinkedIn
40 - A/B test your emails
37 - One landing page per ad group
38 - Improve message match for a high quality score
39 - Start networking on LinkedIn
40 - A/B test your emails
41 - Link building
42 - A/B test your landing pages
43 - Try a 5 second test
44 - Write about others to build relationships
45 - Stay in the conversation: Leave Twitter tabs open for "live" social interaction
46 - Create a social media contest page with viral features
43 - Try a 5 second test
44 - Write about others to build relationships
45 - Stay in the conversation: Leave Twitter tabs open for "live" social interaction
46 - Create a social media contest page with viral features
47 - Learn from your users using feedback widgets & live chat
48 - Segment inbound traffic sources
48 - Segment inbound traffic sources
49 - Create an infographic
50 - Get some help from a PPC expert
51 - je kunt ons mailen via eralsc at gmail punt com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten