16 maart 2011

Een professioneel logo voor €50 II

Dag Kees, van uw/je post heb ik even een apart item gemaakt.
Mijn reactie staat in kleur "tussen de regels".

----------------------------------------------------------

Kees Berens zei:

Qua snelheid niet verkeerd, vijftig euro is ook echt een koopje.
Ik blijf alleen wel met wat vragen zitten..


Leveren ze het logo in vectorbestand aan, zodat u er ook iets mee kan bij een drukker oid, of alleen in .jpg?

>>>Ja, inderdaad als vectorbestand (verder o.a. ook een JPG en PNG gekregen). Je kunt afspreken in welke vorm je het opgeleverd wilt hebben.


En heeft u toezegging gekregen dat u eigenaar wordt van dit logo of is het zo dat er meerdere bedrijven/organisaties gebruik van mogen maken? (Zoals vaak het geval is bij een zogeheten 'stock logo')
>>>om deze reden heb ik gekozen voor vWorker. Bij het aangaan van de opdracht wordt contractueel vastgelegd dat ik de eigenaar word van het logo.

Verder valt het me op dat er geen samenhang lijkt te zitten in deze designs, ik zie een adelaar, ster, robot, maan en planeetcombinatie en het door u gekozen kompas...
Heeft het designbureau uw instructies/wensen niet opgevolgd? Of heeft u deze bewust achterwege gelaten omdat het puur voor een weblog bedoeld was?

>>>ik heb bewust voor een ruime opdracht gekozen, om daarmee te kijken waar mee de designer kwam. Zij leveren 8 schetsen om een keuze uit te maken. Als er geen goede schets tussenzit, dan komen er nieuwe...
Voor mij zat er bij de eerste acht al een heel aantrekkelijke, en die is verder uitgewerkt.

Persoonlijk heb ik al eerder zitten kijken naar grafisch ontwerpwedstrijden (www.brandsupply.nl, www.99designs.com, etc) Aangezien je daar nog meer keuze hebt, zelf je budget kan bepalen en de ontwerpers van elkaar controleren of een logo niet gekopieerd is van een bestaand bedrijf of andere designer. Heeft u al eens aan een dergelijk proces gedacht?

>>>ik doe sinds 2006 zaken met buitenlandse freelancers. Sindsdien heb ik meer dan 100 projecten gedaan. Niet alleen het laten ontwerpen logo's ed, maar ook van complete websites en software.
In het begin (en soms nu ook nog) heb ik andere intermediairs geprobeerd, zoals YourManInIndia.com, Freelance.com, oDesk.com, Brandsupply.nl, 99designs.com en nog een aantal anderen.
Geen van deze haalt het bij vWorker.
De reden is omdat zij feitelijk "no cure no pay" hebben: het te betalen bedrag wordt eerst bij hen geparkeerd. Pas als de leverancier volgens de specificaties geleverd heeft geef je zelf opdracht hen uit te betalen.
Ik heb twee keer van "no cure no pay" gebruik van gemaakt, en het werkt perfect.
Overigens werkt vWorker met "plaats een opdracht en je krijgt prijsopgaven". Bij mij waren dat er 23, varierend van $5 tot $295.

Is dat voldoende antwoord op de vragen? Zo niet, schroom niet...

Groeten,
Kees Berens

Met vriendelijke groet,

Arthur.

Dit is het uiteindelijke logo geworden.












Ps.: omdat vWorker zo goed bevalt ben ik trouwens Nederlandse affiliate geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten