02 september 2012

Oldtimer rijden, goedkoop?

Iemand  vroeg me: is oldtimer rijden goedkoop? Met drie zonen die oldtimers rijden (Volvo 66, Porsche 924, Lelijke Eend omgebouwd tot kitcar Burton en een Toyota Landcruiser 70) en met zes jaar ervaring denk ik er een beetje van te weten.
Porsche 924, 1978, €500

Maar het is een onderwerp waar ik niet één antwoord op kan geven. Het hangt af van de omstandigheden en de auto.


Een voorbeeld: wij gebruiken de auto's niet dagelijks en dus niet voor woon-werk-verkeer. Voor ons zijn het hobby's om veel te leren over auto's en hoe je het voor elkaar krijgt om iets wat verroest is weer te laten blinken.

Volvo 66, 1977, €200

Toch moet het mogelijk zijn om kosten en baten tegen elkaar af te wegen. En dan bedoel ik niet in enge zin de kilometerprijs maar ook bijvoorbeeld de milieubelasting en de "lolfactor".
Deels concreet en deels subjectief dus.

Hoe dan ook: ik probeer mijn overpeinzingen in een tabel te vangen. En dat zijn het dus ook, niets meer of minder dan overpeinzingen, nog zonder bedragen.
Ik heb me voorgenomen er "later" meer tijd aan te besteden...
Reageren? Graag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten